CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 01, 2006

يوم كده على كده بس كده اكتر من كده

عادى انا ليا ايام حلو اوى وايام وحشه اوى
زى اى حد ممكن يكون مبسوط وممكن يكون حزين
لدرجه انو ممكن يموت نفسه
ويكون سعيد لدرجه انو يعمل اى حاجه حلوة
بديا يوم جميل قوم يا باسم الساعه واحده
طيب استنى شويه لاء قوم
حاضر ايه هو انت لسه زعلان منى
لاء طبعا هو انا اقدر ازعل منيك
بس انا بحس بكل كلمه
اصل انا حساس زياده عن الازوم
طيب ليه معملتش زى ما بتعمل كل يوم
يبقا انت كده لسه زعلان
لاء والله بس بحسب انتى اللى زعلنة منى
طيب قوم عايزة اتمشى شويه حاضر
رحت ايايم فى ثوانى
غسلت وشى وشعرى وحطيت جيل
ومشينا ... مشينا كتير هو احنا ايه اللى جابنا هنا
معرفش انا ماشى وخلاص طيب تعالى نرجع
عشان لسه هعمل الاكل .....حاضر يلا
روح هات كذا وكذا حاضر
فطارنا فطار جميل جدا
عشان من اجمل ايد واحله نفس
الاكل حلو
طبعا بس حراق
معلش !!!مش مهم بس بجد الاكل جميل
وشربت الشاى وانا بتفرج على برانامج حسين فهمى
روحت نزلت رحت الشغل
وانا اسعد انسان فى الدنيا
وبعدين جت لى الشغل سئلتنى على حاجه
قولت مش موجده ..... ليه مش عارف
وبعد كده قولتها ممكن تكون ادنها لى كذا
طيب مش تقول كده من الاول
وجت من الاعيد ميلاد
بتقول : انا مرواحه بقا عايز حاجه
قولتها ربنا يخليكى وانا طبعا زعلان
كلمتها فى التلفون قولتها انا عايز كذه
ماشى حاضر انا هجبها واجى
نزلت وهى زعلانه
بقولها مالك !!!!! مفيش حاجه
على فكرا كل ما قولها مالك تقول مفيش حاجه
وفى الاخر يطلع فى
قالتلى مش انت اللى بتكلمنى وحش
قولتها معلش مش قصدى وانتى عارف كده
يعنى انت مش زعلان
قولت انتى عارفه انا عمرى ما اقدر ازعل منك
ماشى انا مشيه بقا عايز حاجه
ربنا يخليكى ليا وفكيها بقا
رحت جابت حاجه حلوة على قدينا وفى
واحد زياده بتقولى خدها
لاء انا مش عايز تانى عشان اللى فى البيت
لاء انت الراجل وليك اكتر
رحت بصيت فى وشها وابتسمت
وخدتها سلام بقا هكلامك فى التلفون
ماشى خالى بالك من نفسك
حاضر
التلفون بيرن ترن .. ترن
بقول الو
انت مبسوط
طبعا مبسوط ادام انتى مبسوطه
انتى بقا مبسوطة ؟؟؟؟؟
ايوة وضحكت
انا فرحت اوووووووووووووووووووى
بتقولى شكرا اوى
انا اللى شكرا عشان انا دلوقتى اسعد انسان فى الدنيا
طيب تصبح على خير
وانتى من اهاله
دى بقا حكايه يوم جميل جدا
ده يوم فى الحلو والوحش بس
الحلو اكتر عشان انا كده مبسوط
عشان متقلوش عليا انى بحب البأس
انا انسان عادى أعيش واتعايش
هههههههههههههههههههههههههه
كائن يعنى ورئيس جمهريه نفسى
ماشى ..... بس بحب كل حاجه
الحلو بعيشه حلو
والوحش بعيشه وحش
عشان اتعلم من الدنيا والزمن
واقدر احافظ على نفسى
وعلى الناس اللى بحبهم
ســــــــــــــــــــــــــــــــلام

17 الجدعان:

LAMIA MAHMOUD said...

ماشي يا سيدي ربنا يديمها عليك نعمة
يارب

الســـاحر said...

كان نفسى اكون اول كومنت
على العموم الى الامام موضوع هايل وجميل وطريقتك فى الحكايه عجبانى بجد
ربنا يوفقك

MAKSOFA said...

حا تزعل لوقلت
لك
انا مفهمتش
انت بتتكلم
عنمين
دي ماما
والا أختك
والا مين
وهل أنت
تعيش في
مكان غير المكان
الذي تعيش فيه
موش عارفه
انا بصراحه
كنت مشتته في آخر البوست

مـحـمـد مـفـيـد said...

اجمل ما في كتابتك البساطه وعدم التكلف لذا غزت قلبك بمدونتك وتدوينك الرائع

Dmo3 Al Kohl said...

جميل

بسيط

حافظ على اسلوبك لأنه يمكن يكون ممبز

وليد

change destiny said...

بتفكرني بواحد أعرفه ...

Diyaa' said...

احتمال تكون أخته أو قريبته يا مكسوفة
بس عموما أحنا مالنا ..أهم حاجة تلقائيته في الكتابة و يا رب يفضل مبسوط
مش كده يا باسم ؟!

إنسان || Human said...

كل سنه وانت طيب ياباشا

مفلس افندى الرايق said...

كل سنه اونت طيب يا زعيم

اهم حاجه تقدر تتعايش علشان تعرف تعيش

No Fear said...

السلام عليكم أنا هنا الاول علشان أشكرك علي مرورك بمدونتي
بس الحقيقة مش فاهم قوي اللي أنت كتبته
بس مادام أنت سعيد
مقدرش أقول غير ربنا لا يحرمك من هذه السعادة أبدا

ody911 said...

أنا مبسوط علشان فى حد مبسوط
أصلى بينى وبينك
بقالى كتيييير مشفتش حد مبسوط
ألا الأنبساط لسة موجود !!! ولا خلاص إنقرض
وعادى بقة
أودى

Anonymous said...

السلام عليكم
الحمد لله انك مبسوط , ربنا يبسطك فى الدنيا و الاخره , يبسطك فى الدنيا بما يحب و يرضى و يبسطك فى الاخره بما تحب و ترضى

media said...

اسلوبك اجميل احيك عليه بس شبه الكلام ده اتقال لحد اعرفه

saso said...

ياااة اخيرا انت مبسوط
يارب تفضل كده علي طول
مبسوط وبتسعد اللي حواليك

توهة said...

مش عارفه بتفكرنى بأغنيه كده كانت بتقول
على الحلوه والمره ماكنا متعاهدين


بس جميل والله احاسيسك أول بأول بطلعها على البلوج


فانتازيااااااااااااااااااااااا
قانتازيااااااااااااااااااااا

aMiR-El ZaLaM said...

أنا حسيت بلخبطه كدا..

بس طريقتك حلوه وتلقائيه فى الكتابه...

Anonymous said...

يوم كده على كده بس كده اكتر من كده
جبتها إزاى دى يا جامد؟
هاسألك سؤال؟
المفروض نطلع بإيه يعنى من الموضوع؟ أصلاً مفيش موضوع, ولا..ولا أى حاجة أصلاً
وبعدين الشباب اللى عمَال بيقول هايل وجميل...سامعنى يا ساحر..أعتقونا بقه وكفاية ألش