CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 22, 2006

حلم


تيجى نحلم
تعالى
ونلعب سوا زى الأطفال
وأقول نفسي اعمل إيه
بكرا وبعده وبعده
يلا يبنا
منتاخرش ثانيه عن الحلم إلي بيندينا
صح لازم نسابق الزمن
قبل ما يورنا اللي هيعمله فينا
ونقول بكرا هنعمل
بس هنعمل إيه
هنعل كل إلي نفسنا فيه
نجرى ونلعب ونقول يأرب الدنيا تشتي
بس يلا بقى بلاش تأخير قبل ما الزمن يفوت بدون تغير
نفسي الزمن يقف
عشان حلمنا يتحقق
ياريت كان الزمن بادينا
كنا نوافه من زمان
ياااااااااااااااااه لو كان معانا
كنا نعرف إحنا عايزين إيه
منخفش منه ونخاف عليه
عندك حق يلا هنعمل إيه
نحلم
حلم كبير
وأجرى ورآه
امسكه قبل ما يمشى تأنى
طب يلا بسرعة غمض عنيك الحلم ينادينا
ياااااااااااااااه حلم جميل
بس الزمن ورآنا
مش قولتلك متخفش
يلا بقى بلاش تأخير
صح أنا لسه روحي فياكده الزمن فعلا هيسرقنا
لاء . لاء . لاء
وارجع زى الأول تأنى
أخاف
بلاش ياس احنا كده بتاخر هنجري
مع حلمنا قبل ميخدو الزمن مننا
هجرى ومش هقف تانى
لازم نمسكة بأدينا
قبل ما يمشى وندور عليه
مش ها نقف ونستسلم ومش هنسيب الزمن يضحك علينا
هنجري وارى حلمنا مهما كان مشواره طويل
هتجي معايا
انا اسرع
انا نافسي لسه طويل

اجرى معايا
يلا نتسابق بس اوعى نفسك ينقطع من اول المشوار
لاء
هو لازم يكمل المشوارعشان نحلم تانى
يلا نبدا ونشوف متخفش لو وقعت في نص الطريق هقف وساعدك
علشان يكمل حلمنا
حلمنا لازم يكمل
عشان هو بتعنا احنا
مش بتاع الزمن
اكيد لازم يكمل دا تحدينا مع الزمن

26 الجدعان:

media said...

حلم جميل اوي يارب يبقى حقيقه

Anonymous said...

السلام عليكم
أزيك يا عم أنا بنهج من الحلم حرام عليك خف علينا شوية

sherif gharib said...

افتح لحلمك بيبانه او حتى عدى السور
شكل لطريقك خطوته ارسم للشمعه نور
ليه تعيش اسير لذكرى و حقك عليها تثور
يا ما بذره طرحت سنابل فى ارض كانت بور
تحياتى

Anonymous said...

برغم ان فاتنى كتير من المشوار
بس انا جايه وراك
ايه رايك ممكن اسبقك تراهنى
: ))))

rosealia29 said...

جميل ..

مداح القمر said...

جميييييييييييييييييييله اوى الافكار دى
ياسلام عليك لما تحسسنى ان لسه فيه امل وترجعنى لايام زمان
حسستنى انى بجناحين وممكن اطير
اونى لو حلمت اى حلم ح يتحقق
اهنيك من قلبى والله

DoOoOoOdY said...

حلوه اوى

أحمــــــــدبــــــــــلال said...

الله من زمان نفسى أحلم حلم جميل أوى كده
بس للأسف كبرنا على الحلم
كبرنا بدرى

Anonymous said...

جميل

لو بطلنا نحلم نموت
لو عاندنا نقدر نفوت
حبة صبر حبة حماس
يبقى الحلم صوره وصوت

لو عدينا مره .. خلاص


أرق تحياتي

علي الالفي said...

نجرى ونلعب ونقول يأرب الدنيا تشتي

جميل بجد يا بيسو
بس احنا بس اللي في بورسعيد اللي بنقول الدنيا تشتي و الكل بيقول بتمطر
المهم عندي ليك خبرالحفلة بقى ميعادها يوم 30-1 و ان شاء الله اشوفك و اشوف كل الناس اللي انا نفسي اشوفهم فعلا

saso said...

ايوة كده ..حلم وحلم جميل كمان..ومكتوب حلو وبسيط ويتحب
ربنا يديلك كل احلامك يارب


علي .. مين قال بورسعيد بس
الاسكندرانيين كمان بيقولوا الدنيا بتشتي
:)

change destiny said...

تعجبني و انت بتحلم و تجري يا جميل



تووووووووووووووووت


اسبقني لو شاطر

Ahmed Shokeir said...

مافيش اجمل من أحلام الأطفال

Anonymous said...

كل سنة وانت طيب

بصراحة تقيل

IBN BAHYA - إبــن بهيـــــــــــــة said...

كل سنه وأنت والجميع بخير

توهة said...

ايه التفاؤل ده كله


keep in this way

sara86 said...

يعيش التفائل والاحلام والافراح
ويارب وداعا للاحزان والجراح والالام
وكل سنه وانت طيب والسنه الجايه حلمك متحقق

Anonymous said...

كل سنه وانت طيب
وعيد سعيد عليك وبصفتك اصغر منى تعالى اديك العيديه وامرى لله
هههههههههه

ساعه الغروب said...

فكرتنى بحلم قديم كنت نسيته من كتر ما فقدت الامل فى تحقيقه!!

بس دلوقتى وبعد اللى قريته باكدلك انى بجد هحاول معاه من تانى يمكن المره دى اقدر



فكرتنى بمنير لما قالنا:
جينا ومدين ايدينا واللى يصيبنا اهو من نصيبنا!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

لو بطلنا نحلم نموت فعلا
تححححححححححححححححفة
تسلم ايدك بجد
و كل سنه و انت بالف خير

saso said...

كل سنة وانت طيب يا باسم
:)

بعدك على بالى said...

دائما قادر على ترجمة احاسيسك بمنتهى الروعه ...

تحياتى وكل سنة وانت طيب وانت قادر تحقق كل احلامك..

DoOoOoOdY said...

كل سنه وانت طيب يا باسم
عيد سعيد
:)

Anonymous said...

السلام عليكم
كل سنة و أنت طيب

Gid-Do - جدو said...

كل سنة وانت والاسرة طيبين

أجدع واحد في الشارع said...

لولا
بجد مش عارف اقولك ايه
ويارب انتى كمان تحقيقى اللى انتى عايزاة وكل سنه وانتى طيبه

No Fear
هههههههه
يعنى انت جريت كتير اوى
بس انت وصلت ولا لسه
يارب تعرف توصل بسرعة

sherif gharib

انا فتحت الباب
بس معرفتش اعدى السور
كان نفسى اطلع رسام
عشان اعرف ارسم طريقى


همس الليل

برغم انى كنت اول واحد
بس دلوقتى انا بقيت الاخير
انتى زمانك وصلتى من بدرى
وكسبتى الرهان


rosealia29
شكرا لمرورك

مدح القمر

هى الافكار كميلة بس فين
اللى يحقق الافكار
الزمن صح فات


Dody

شكرا جدا لزيرتك
وكل سنه وانتى طيبة

احمد بلال

انت عندك حق يا احمد
كبرنا بدرى اوى كمان

ابن بهية

لو بطلنا نحلم نموت
لو عاندنا نقدر نفوت
حبة صبر حبة حماس
يبقى الحلم صوره وصوت

لو عدينا مره .. خلاص
كل ده كلام جميل
بس خلاص فات الاوان

على الالفى

ربنا معاك يا على
وان شاء الله هتنجح نجاح كبير اوى
ان شاء الله

saso

هو كان حلم جميل اوى
بس خلاص بعد اوى اوى


change destiny

انا حلمت وجريت
بس القتر سبقنى
وعدى عليا كمان

احمد شقير

عندك حق مفيش احسن من احلام الاطفال

Taher
وانت طيب
وشكرا لمرورك

IBN BAHYA

وانت طيب
وشكرا لمرورك

تائهه

كان فى وخلاص
مش عارف بقا هبيقى فى تانى ولا لاء

sara86
خلاص مات التفائل
وعاش الحزن والجرح من تانى

همس الليل

وانتى طيبة يا جميل
انا بقا عايز العديه
اخوكى منفض على الاخر

ساعة الغروب

ان شاء الله هتحققة
وتكون المحوله نجحا
بس انا خلاصمفيش امل
فى بكرا حتى

nour

لو بطلنا نحلم نموت
ما احنا طول عمرنا بنحلم
ايه ورانا غير الاحلام
وانتى طيبة

saso
وانتى طيبة

بعدك على بالى
ربنا يخليك بجد
وانت طيب

Dody

وانتى طيبة يا قمر

asadma7bos

الله يحرمة ويرحمانا احنا كمان

No Fear

وانت طيب يا باشا

جدو

وانت طيب يا احسن جدو فى العلم كله
وان شاء الله ترجع وتعيش فى بلدك يا رب

وبجد مش عارف اقلوكو ايه
كل سنه وانتو طيبين
بالعيد
والسنه الجديدة
ويارب كلو اللى نفسة فى حاجة تتحق
ان شاء الله
تحياتى ليكو
ســــــــــــــــــــــــــــلام