CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 16, 2006

نفسى

قلبى انا نفسى اسعدك
حتى لو مرة واحدة
بس اسعدك بجد مش كلام
تقول انا مبسوط اوى
نفسى يا قلبى اعرفك كويس
اوى واعرف انت عايز ايه من
الحياة عايز اعرف
نفسك فى ايه تعمله
بجد نفسى

22 الجدعان:

gwad said...

القلب محتاج حب ووفاء
من اهل من اصدقاء من حبيبة
عاوز تسعد قلبك
حاول تسعد الى حواليك
تحياتى

Gid-Do - جدو said...

ابن الشارع
اولا
كل سنة وانت طيب بمناسبة شهر رمضان حتى وان كنت لا تحتفل برمضان فحقولك دة بمناسبة انك شريكى فى الوطن
ثانيا
انا محضرك خرزانة رفيعة لهلوبة ابعتلى عنواك وانا حاجى اربطك من رجليك وانفضك بالخرزانة وطلع كل الحزن اللى جواك دة ـ ياود مش كدة الدنيا مش مستهلة اللى بتعملوا فى نفسك
اذا كنت طالب فى ثانوى روح الوحدة المدرسية اذا كنت طالب جامعى روح مستشفى الطلبة واطلب مساعدة دكتور نفسانى ممكن بشوية ادوية بسيطة تروق انا بتكلم جد لان السكوت فى حالتك مش كويس لابد من مساعدة طبيب نفسىـ كل سنة وانت طيب ومتسكتش على نفسك اكتر من كدة عاوزك تاخد خطوة ايجابية ومتخفش الموضوع بسيط لكن مش حيكون بسيط لو فضلت من غير مساعدة طبيب نفسى

MAKSOFA said...

انت ليه دايما حاسس بالحيره وموش قادر تسعد نفسك
لازم يكون لك هدف في الحياه تسعي دائما لتحقيقه ، وكل ما تحقق هدف ترسم لنفسك هدف أكبر وايضا تعمل وتسعي لتحقيقه ، فالتعب والمعاناه من أجل الوصول الي الغايات وتحقيق الأهداف هو بحد ذاته متعه ، وأنا مع رأي جدو ولابد من الأستعانه بطبيب نفسي أو أحد من أقاربك الذي تثق فيه ولماذا لا تتحدث مثلا مع والدتك أو أبيك ، أنت حائر دائما لأنك تفتقد الحلم الذي تسعي لتحقيقه ، صدقني مع وجود الأحلام ستتغير حياتك وتجد أصدقاء وتشعر بأنك أنسان له أمال ووجوده في الحياه مهم
تحياتي لك وأرجو أن تخرج من تلك الحاله سريعا وانا علي أستعداد تام لمعاونتك أذا رغبت في ذلك وياليتك تراسلني علي الأيميل الخاص بي وستجدني بأذن الله الأم الحنون والصديقه المخلصه التي ستأخذ بيدك

مـحـمـد مـفـيـد said...

هذا البوست لا يحتاج الي تعليق اكثر منه انه يحتاج الي الشكر والثناء علي الروعه والجمال والاحساس المرهف الرائع

مفلس افندى الرايق said...

قلبك على قد ما تقدر ريحه

وحاسب من تيار الهوا ليجرحه

وخلى بابك موارب وبلاش على الاخر تفتحه

على قد ما تقدر خاف على قلبك وفرحه


زرونا تجدوا قطايف رمضان

إنسان || Human said...

أعتقد إن مستحيل تعرف قلبك عايز إيه خصوصا لو كنت هوائي

...دنيتي said...

كل سنة وانت طيب ورمضان كريم :)

moorgen said...

اجدع واحدف الشارع

كل سنه وانت طيب يا جميل
ليه الحيره قلبك ملكك انت اللى تقدر
تعرف هو عايز ايه
:)انت اللى تتحكم فيه مش هو اللى يتحكم فيك
وانا مع مفلس فى كلامه
تحياتى

DoOoOoOdY said...

كلمات حلوه بس عارف انا نفسى فى ايه ؟؟نفسى اجى مره والاقيك كاتب موضوع فرايحى!!!ياعم فكك من الحاله دى الدنيا مش مستهله كل ده؟

أجدع واحد في الشارع said...

يا جماعه
المقصود بكلامة قلبى
ده انسان
مش قلبى انا والله
فى انسان انا بحبو اوى
ونفسى اسعده بجد
وهو واقف جنبى على طول
وهو حزين اوى وانا نفسى اسعدة
يريت تكو فهمتى قصدى

الســـاحر said...

لو انت قصدك بقلبك انسان نفسك تسعده...يبقى موضوع جامد بجد والمغزى فيه جميل...بس انا كنت اتمنى انك تكبر موضوعك شويه..لانه كده ماخدش حقه
لكن والله انت انسان حساس وربنا يسعدك

أجدع واحد في الشارع said...

معلش على التعليق الرخم ده
اول حاجه مفيش حد يعرف يفرح قلبه
انا والله كنت اقصد بقلبى انسان
انا بحبو اوووووووى يعتبر هو شئ من حياتى
بس مش عشان كده تكون البت بتاعتى
لاء دى اعز اخت فى الدنيا كلها
نفسى اسعدها
وانا مسميها """قلبى""" عشان كده وانا بكتب البوست حسيت ان كل الناس هتفهمنى
وشكرا ليكم كلكم
وكل سنة وانتو طيبين

MAKSOFA said...

ربنا يسعدك ويسعد كل اللي بتحبوهم
بس فعلا أنا دايما حاسه في كتاباتك أنك حيران ، و عندما أقول لك أذهب الي طبيب نفسي لمساعدتك هذا لا يعني أنك حاله مرضيه بالعكس ربما كنت في حاجه الي أنسان موثوق به تفضفض عنده ، فأنا مثلا أشعر أحيانا بأنني أريد الذهب للطبيب النفسي وفعلا قمت بذلك عده مرات وهذا ليس عيبا ، فآلام النفس والروح أشد وجعا من الألم الجسدي الذي يمكن تسكينه بالمسكنات والأدويه ، وعموما أيميلي هو
maksofa@gmail.com

maksofa_6@yahoo.com

مداح القمر said...

يااااااااه مالك؟؟انت كاتب عنى ولا عنك ولا عن مين...انت لو تعرف حالى كان عامل ازاى قبل ما ادخل عندك واقرا البوست وحالى بقى عامل ازاى بعد ما قريت البوست ح تقول انك خلصت عليا بالوست دا بعد ما كنت جاى مدبوح
اعتقد احساسنا واحد وزى بعض فى حاجات كتير

مفلس افندى الرايق said...

تعالى فى موضوع مهم

ADMIN said...

ممكن بالحب الصادق

أجدع واحد في الشارع said...

gwad
على فكرا انا مش بسعد غير اللى حولية
اصدقائى مش كلهم عشان فيهم اللى بتوع مصلحه وبس واهلى يعنى يوم حلو ويوم وحش

جدو العزيز
وانت طيب
انا ابعتلك عنيا لو انت طلبتها منى
بس يا اعز جد فى الوطن العربى
انت فهمتنى غلط انا البوست ده مش على نفسى ده على انسان انا بعزو جدا
وربنا يخليك لينا ولياسمين

مكسوفه
احن ام انتى على حق مش لازم يكون الواحد تعبان عشان يروح لدكتور
انا فهمت قصدك كويس وربنا يخليكى يارب

محمد مفيد
انا بشكرك بشدة انك شرفتنى وشكرا اوى على التعليق الجميل ده يا رفع معنوياتى

مفلس افندى الرايق
بشكرك جدا يا عم محمود يا شاعر

human
اولا انا مش هوائى انا اسف على اسلوب فى الرد بس لو انتى فهمتنى البوست صح كنتى حستى بيا اكتر شويه

دنيتي
وانتى طيبة على طول ان شاء الله

وانتى طيبة يريت اعرف اتحكم فى قلبى كنت عرفت هو نفسه فى ايه على طول من غير ما احير نفسى

Dody
ان شاء الله قريب جدا هتشوفى حاجات حلوة كتير

دعاء غريب
يارب ... ان شاء الله
وكل سنه وانتى طيبة

الســـاحر
هو ده قصدى بس اعمل ايه بجد هو الكلامات اللى انا كتبتها فى البوست دى هى اللى كانت فى دماغى بس الحمد الله على كده

CHE GUEVARA
بجد انا نفسى اعمل زى ما انت بتقول كده فى فين الوقت انا من الشغل لشغل
يدوب بنام كل يوم اربع خمس سعات بس

MAKSOFA

انا بشكرك جدا

مداح القمر

عشان تعرف انك مش لوحدك فى ناس كتير اوى زى زيك

مفلس افندى الرايق
حاضر جى اهو

shabaskandrany
يريت فى حب صادق زى الاول

ody911 said...

سؤال كل واحد بيسألوا لنفسة
بس يا خسارة قليل إللى قدر يعرف إجابته
مع إنها واضحة ومختفية
بس أرجع وأقولك
عادى بقة
أودى

Gid-Do - جدو said...

أجدع واحد في الشارع

اولاـ انا لاول مرة الاحظ ان اسمك اتغير وبقيت أجدع واحد في الشارع دة حاجة عظيمة

ثانياـ سك على الخرزانة مفيش لسوعة على البوست بتاع قلبى بعد توضيحك للفكرة بس لكن لو رجعت للندب راح السوعك

ثالثاـ ادى ال اى يميل بتاعى علشان لوعاوز تتلسوع بالخرزانة اللهلوبة اكتبلى وانا من عنيا اجى السوعك
proud92@yahoo.com
رابعاـ خلى بالك من نفسك وكلنا زى مانت شايف واقفين جنبك وشوف بقى عندك كام واحد بيعلق بسم الله ما شاء الله عدد كبير ـ لك تحياتى ورمضان كريم وكل سنة وانت طيب

مفلس افندى الرايق said...

انضم للدفاع عن رسولك

مأمون المغازي said...

ابن الشارع

دائمًا حائر
دائمًا نادم
دائمًا تتفصد قهرًا

من الواضح يا عزيزي أن المشكلة فيك وليس فيمن حولك

إن الشعور بالقهر حالة نفسية

حاول تجد مخرجًا من هذه الحالة وإلا فأنت وحدك الخاسر

كنت أعتقد في الماضي أنك مبدع ترسم الحالات وتسحبنا إلى عالمها

أما الآن يا أخي فخوفي عليك يتزايد

لأنك بدأت تقهر نفسك وتعذب قلبك

في حين أن الواقع مع صعوبته إلا أنه أبسط من أن نعذب أنفسنا

لن يصلحك أحد لن يصلحك إلا أنت

إليك هذه الفكرة :

أحضر موسًا أو سكينًا أو ما شابه

اقطع به أذنيك

ثم انظر لن ترى غير الشفقة لكن لن يعيدهما أحد إلى مكانيهما حتى أنت

فهل ترضى بذلك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لا أعتقد

عزيزي أصلح من نفسك ينصلح من حولك

تحياتي

Anonymous said...

كل سنه وانتم طيبين وربنا يعود علينا وعليكم الايام بخير