CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 24, 2006

فى نفس الوقت

كان فى واحد بيحب انسانه جميله
وكان على ما اعتقد انها بتحبه
على كلمها هى
ومر الحب ثلاث سنوات
والحب مستمر
وكل يوم نقول حاجه جديدة
ونقول هنعمل واحنا مع بعض
ويوم ورا يوم
فى اول ايام العيد
فى نفسى الوقت
اللى انا بكتب فيه البوست
دلوقتى باظبط
كان اخر لقاء بينهما
وكانت كلمتها
احنا خلاص
احنا خلاص
كل اللى بينا انتها
حتى الواحد معرفش
يقول ليه
قلبه بيقوله قول ليه
وهو مش راضى
والقلب كل يوم يسئل ليه كل ده
والعقل يقول خلاص
تجربه وعدت
ولحد اليوم نفس السؤال
بين القلب والعقل
والواحد ده تعب اوى
هو ده الوقت اللى افترقنا
ليه منرجعش فى نفس الوقت
حتى لو بعد سنين
ليه .......ليه .......ليه

22 الجدعان:

Anonymous said...

وقـــد يجــمع اللــه الشتيتيـن بعـــدما * * * يظنــــان كل الظــــن أن لا تلاقــــيا

saso said...

بلاش تفتكر الوقت الحلو بذكري كئيبة
عيد وبس مش مهم من 3 سنين حصل ايه
والا مش هتلقي يوم في حياتك مش بيفكرك بيوم حلو
كل سنة وانت طيب ومش زعلان من اي حاجة

Unknown said...

ياواد
يا تقيل
ولسه فاكر
ده انت قلبك اسود قوي
يابنى اللى راح راح يا قلبي
ومعدش في فايدة م البكا عليه

توهة said...

ربنا معاك وان شاء الله تلاقى اللى أحسن وأصلح لك



عيد سعيد



فانتازياااااااااااااا
فانتازيااااااااااااااااااا

Ehab said...

ليه ؟؟؟؟؟
ده السؤال الابدي اللي هاتفضل تسأله و مش هتلاقي اجابه
بس اظن عندي الاجابه
عارف ليه؟؟؟؟
يمكن انت احسن كتير و تستاهل احسن منها
او يمكن هي احسن و تستاهل اللي احسن منك
او يمكن موبيلك يرن دلوقتي و تطلع هي
ساعتها يا عم ابقي افتكر اخوك بزياره :)

عمر said...

بوست مؤثر... بس ليه دة سؤال صعب

يا صديقي أنا سمعت ان سقراط شخصيا كان يجد صعوبة شديدة في فهم تصرفات زوجته... أعتقد أنه اليوم الذي تصبح فيه تصرفات النساء خاضعة للمنطق تكون نهاية العالم قربت :) دي دعابة بريئة عشان بس أخواتنا بتوع المرأة المتمكنة ميزعلوش

tamer afify said...

كل سنه وانت طيب وبخير دايما
الحياة ما هي الا لحظات حنين وشوق بنعيشها مع اللي حوالينا
وأظن فيه كتير حواليك

تامر العفيفي

مفلس افندى الرايق said...

حاول مع اللى راح منك انك ترجعه تانى لو مش قادر تنساه حاول مره واتنين واكيد هو لو حبك بصدق هيرجع هو كمان

حاول وماتقولش مابقاش ينفع لا مادام فى حب هينفع ونص وكل شئ ممكن يرجع احسن من الاول

بجد انا برتاح قوى وانا ف البلوج بتاعك يا زعيم

من القلب said...

انت بتسأل ليه ده حصل
طيب ليه انت مسمعتش كلام قلبك و سألتها وقتها ليه هتبعدى ؟
مش يمكن هى برده بتسأل نفسها ليه محاولش يعرف السبب ؟
او يمكن هى كمان زيك عقلها اقوى من قلبها
لو كان حب بجد مكنش دخل سلطان العقل فيه
و فى الاخر اقولك "عسى ان تكرهوا شىء و هو خير لكم "

بعدك على بالى said...

احيانا الدنيا بتجمعك بالناس الغلط فى الوقت الصح والعكس صحيح، والنصيب هو اللى بيقول كلمته فى النهاية... انصحك فقط انك ماتتوقفش كتير امام اسئلة لن تغير من الامر شيئا، حاول تتجاوز وتفتح قلبك لحياة اخرى اجمل واصدق وأأمن ..

أجدع واحد في الشارع said...

واحد من الناس

انا بشكرك جدا على الجمله الجميله دى
وربنا يسهل ان شاء الله

ساسو

ازى مفيش حد بينسى اى حاجه كانت حلو وبعد كده عكست عليه ولى يقول انا انسا يبقا كداب والعمر بيجرى 3سنين دول عدو زى الهوة اكنهم سنه ولا شهر حتى خلص مفيش حاجه بقت بتفرح فى الدنيا دى

جينمو

انتى اكتر واحده عارفه انى ابيض وابيض اوى كمان وطيب وغلبان وانتى جه الوقت اللى شفتنى فيه وفى فى اوحش ايامى والحمد الله بعد وقوفك جنى بئيت تمام وتمام اوى كمان وربنا يخليكى ليا يا احن اخت فى الدنيا وكل سنه وانتى طيبه

فانتازيااااااااااااااااااا

ان شاء الله بعد عمر طويل وطويل اوى كمان
وكل سنه وانتى طيبه

Ehab

بجد مش عارف اقولك ايه انا مفيش حد احسن منى وانا مش احسن من حد انا عادى جدا والتلفون مش هرين عان المكان اللى انا اعد فيه مفهوش شبكه معلش بقا تافون حقير
على اد فلسنا

عمر

انا بشكرك اوى بس حاسب عشان بتوع المراة ومشين وراك
وكل سنه وانت طيب

كيمو

بس يا كريم اول حاجه اقولك مبروك على المدونه بتاعتك ودلوقتى مفيش حد ميعرفش معنى الحب .... دلوقتى الانسان من غير الحب مش هيعرف يعيش وكش لازم يكون بيحب وحده اهم حاجه يكون فى حب
وشكرا ليك وى يا كيمو

تامر العفيفي

وانت طيب يا تامور هى بالفعل لحظات
لان نعشا لاهى اللى تعشنا
وشكرا جدا وياريت متكنش اخر زيارة

fayroze

اديك جربت اللى جويا يريت تقول لى حد مجربش الحب الصادق احنا عملين ازى وانت ولا عمرك هتنسا اول حب ولا اى حد تانى يعرف يانس

مفلس افندى الرايق

يا استاذ محمود
انا حولت كتير ومفيش نصيب
هى كانت مجرد زكريات لموضوع كان جويا عشته بجد مش بالكلام
وبجد انا بشكرك جدا على احساسك الجميل ده

NoloveNolife

ده السؤال الوحيد اللى مش هقدر اجاوب عليه ليه محولتش تقول ليه
لو هعرف اجواب على السؤال ده كنت قالت ليه من الاول

بعدك على بالى

هو ده اللى انا بعمله دلوقتى ومش بعمل حاجه غيرة مش بفكر فى اى حاجه حتى حياتى مش بفكر فيها

تحياتى
باسم جمال

مـحـمـد مـفـيـد said...

حبيبي واخويا
كل سنه وانت طيب قلت لازم اقولهالك ادام الناس كلها
الحب معني كبير اوي اوي واللي يعرفه مش يقدر يسيبوا حتي لو حصل ايه ان عارف ان الكلام ده بيوجع بس بجد ده مكنش حب لو كان حب كنتوا متفرتوش وانت بتقول 3 سنين يعني زمن
اكيد في حاجه غلط لازم تعرفها

Diyaa' said...

شيل السؤال ده في مكان في قلبك و اقفل عليه
ونصيحة من أخ كبير ومجرب قديم
افتح قلبك تاني
بدل ميصدي

Anonymous said...

أوعى تفتحه سيبه مقفول بدل ماتنجرح تاني والجرح على جرح قديم بيوجع

Tamer Nabil Moussa said...

هيا كدة الدنيا

يجى منها اللى ما يتوقع يكون

بوست رائع

تحياتى

love4u said...

الحب شى جميل
و الفراق درس البم
و الذكرى تيقظ الحنين

أحمــــــــدبــــــــــلال said...

ليه؟
هى دى الحياة
صدمات متتالية يتخللها بعض الوهم من السعادة
حزين من أجل الواحد

الســـاحر said...

جميله جدا جدا ياباشا
كميه الشعور والاحساس اللى انت بتكتب بيه
وان شاء يرجع كل شىء ذى الاول
زان شاء الله يكون الى حصل ده كله حلم
ايوة حلم
وهينتهى

karakib said...

اللي يبعني ابيعه
و لازم اكسب فيه كمان
انتوك

Anonymous said...

اجدع واحد فى الشارع انهزم يا رجاله
طيب مش كنت تتعلم كلمتين من اخوك من مدونتى يا اجدع واد شوفته وكنت تقولهم فى الموقف ابن الكئيبه ده

تعالى اتعلم يا حاج من اخوك الكبير

وما تزعلش لما تيجى انا هقولك هتتعلم ايه مش الكلام لا حاجه اهم واعلى ومش الحب حاجه ارقى بس هتيجى فين اقولك خد اللينك ده

http://3esh2-we-ma3sha2a.blogspot.com

وشوف موضوع

لحظات من الزمن الجميل

واوعا فى حياتك يا صديقى تزعل على حب ضاع

او تفرح بحب جاى عارف ليه

لا ديه انا هقولها لما اكتب البوست الجاى بتاعى اشوفك قريب يا صديقى

We2am said...

yah..enta kida bt3war nafsak bgad..dah waga3 2lb rasme..law bt7ebha 7awel terga3laha..law mafesh 7al..yob2a tdos 3al zorar tensaha..kida sa3b mesh haynfa3..sad2ne

Anonymous said...

حب نفسك و اهتم بيها اكتر من اي حاجة تانية ..عشان لو حبتها صح ...هتقدر تحب الانسان المناسب في الوقت المناسب...و مش هتردى لنفسك انك تجرحها تاني ..و ماعتقدش ان في ناس مامرتش بجرح زي دة في حياته..دة بيبقى كدة زي كي جي 1
لازم نعدي عليها عشان نقدر نواجه اي حاجه هتقابلنا ..
الواحد بيمر بحاجات كتير مؤلمة و تجارب بيفتكر انها نهاية الدنيا بس انشاء الله لما بيقابل الانسان المناسب بيحس انه هو دة اللي كان بتمناه وبيفهم

ساعتها ليه ربنا موفقوش مع حد تاني
و لما بيفتكر الحاجة الي كانت بتجرحه ساعتها بيضحك على نفسه و يقول ياااه دنا كنت عبيط اوييي
سوري يعني:)
اصلى انا بقول لنفسي كدة

و مقدرش اقولك انسى الجرح
لانك مهما حاولت اكيد بتفتكر و انت مع نفسك
و محدش بيحس بجرح حد الا البنى ادم اللي
اتجرح بس
اتمنى لك كل الخير